TATİLLERİM

Güzel bir Beyrut tatili sonrası açılan bir blog...

5 Şubat 2012 Pazar

Thesseloniki - Selanik treni kalkıyor...

Thesseloniki - Öneri
Buyrun size Selanik önerisi

Cuma akşamı saat 9.30 treni ile Sirkeci’den Selanik’e doğru yola çıktık. Sabah Selanikteydik. Gece de tren yolculuğu benim beklediğimden çok rahat olduğu için oldukça dinlenmiş şekilde vardık. Selanik İzmir kordon ile Nişantaşı karışımı bir şehir. Sahilde çok güzel cafeler var. Mutlaka oturulup birer kadeh içki veya kahve içilmeli.

Biz LE PALACE HOTEL’de kaldık. Tam şehrin ortasında, sahile çok yakın. Arka sokağında Lokanta diye bir restaurant var. Öğlen yemeği için ideal. Çok pahalı değil, sandiviçleri de oldukça lezzetli. Sahil’de Sacra diye bir mekan var. Taksi’ye binip Sacra derseniz sizi kapısına kadar götürüyor. Manzarası çok güzel Akşamüstü balık öncesi bir kadeh şarap içilmesini tavsiye ederim. Pazar akşam saat 19:00’den sonra canlı müzik de yapıyorlar.

Balık yemek için İmroz diye bir balıkçı var, Sacra’dan yürüyerek 5dk. Yerin sahibi Türkçe biliyor. Bir tane de türk çalışan var. Mezeler harika. Şu anda bile söylerken acıktım. Tavsiye edilenler; Kalamar, Sahanda peynir, Ot Salatası, Uskumru, Midye (Tava&Haşlama), Zeytinyağlı Ekmek, Bol rokalı salata, Ahtapot…

Biz balıklara giremedik. Yanında ev yapımı beyaz Şarap, Uzo veya Reçine Şarabı içilebilir. Reçine için biraz sert ve herkesin içemeyeceğini söyledi garsonumuz. Tatlılar şirketten. 9 kişi 135 Euro hesap ödedik. Çıkarken herkesin yemekten midesi ağrıyordu. Kredi kartı geçmiyor.

Taksi çok ucuz. Yalnız bavullu iseniz bavullar için 1 veya 2 euro ek ücreti var. Eğer duraktan çağırırsanız 2 euro ek var. Her gün normal tarife (Pazar dahil)… Bizim arkadaşları taksici iki katı bugün Pazar diye kandırmış. J Bize çok benziyorlar. Turist gördüler mi hemen kazıklamak peşindeler. Hırsızlığa hiç rastlamadık.

Atatürk’ün evi aynı tarih kitaplarında gördüğümüz gibi. Hergün saat 10:00 – 19:00 arası açık. Resimleri kıyafetleri var. Eşyalar benzerleri ile döşenmiş. Bahçesini harika düzenlemişler. Tam ön tarafında Türk Konsolosluğu var. Dönüş yolunda yürüyerek şehri dolaştık. Ev yapımı kırmızı şarap ve raki (uzo ailesinin en serti %50 alkollü) satan küçük bir dükkana girdik. 8-9 çeşit şarap vardı. Denedik, beğendiklerimizi aldık. Satıcı sıfır İngilizce biliyordu. El işaretleri ve yazarak anlaştık. 1 litre şarap 3,30’dan 5 Euro’ya kadar değişiyordu. Raki ise 8,8 Euro’du.

Cumartesi akşamı Liman’da bir restaurant’da yemek yedik. Dünya yemekleriydi. Liman’daki tüm rest.ler aynı şekilde ve güzel. Oradan gece dışarı çıkacaksanız sanayi sitesi gibi bir yere gittik birçok yere girdik çıktık. Tavernalar bol. Canlı müzik var. Gece klubü derseniz yine aynı yerde Lido, ve decadance diye iki yer var. Giriş problem olabilir. Önceden rez yaptırmak lazım ve gece saat 3’den sonra doluyor.

Yol + Otel 300YTL’ye mal oldu.